Презентація Соціального паспорту Хмельницької міської територіальної громади
Відповідно до чинного законодавства визначення потреб територіальної громади у соціальних послугах – це збір, узагальнення та аналіз інформації про наявність на території громади вразливих груп населення, осіб /сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати; про їхні потреби у соціальних послугах.
Визначення потреб населення у соціальних послугах проводиться з метою отримання об’єктивних даних (кількісних та якісних), необхідних для прийняття управлінських рішень щодо забезпечення розвитку на території відповідної територіальної громади системи надання соціальних послуг, що функціонує на засадах безбар’єрності, безперервності, послідовності надання соціальних послуг та їх різноманітності.
На початку 2023 року, була зібрана вся необхідна інформація від структурних підрозділів міської ради, комунальних та недержавних надавачів соціальних послуг. На їх основі сформовано звіт за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах на 2023 рік, який був погоджений міським головою.
10 серпня 2023 року набрав чинності новий ПОРЯДОК визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах, а саме: Наказ мінсоцполітики від 19.04.2023 № 130-Н.
Згідно розділу 5 даного Наказу, визначені дії та порядок роботи, щодо визначення потреб населення у соціальних послугах, під час дії на території України або в окремій її місцевості надзвичайного або воєнного стану.
Координацію визначення потреб населення у соціальних послугах під час дії на території України або в окремій її місцевості надзвичайного або воєнного стану здійснює координаційна група, яка утворюється за рішенням виконавчого органу міської ради для вирішення гуманітарних та соціальних питань в умовах надзвичайного або воєнного стану.
Координаційна група у Хмельницькій громаді, затверджена рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.10.2023 № 1155.
Завданнями координаційної групи є:
розгляд результатів визначення потреб населення у соціальних послугах під час дії надзвичайного або воєнного стану;
визначення заходів для організації надання необхідних соціальних послуг, у тому числі тих, які можуть надаватися екстрено (кризово);
координація діяльності надавачів соціальних послуг комунального та недержавного сектору, волонтерів, які залучені до надання соціальних послуг;
вчасне та оперативне реагування на зміни в тенденціях міграції населення, спроможності надавачів соціальних послуг у забезпеченні надання соціальних послуг;
розв’язання існуючих соціальних проблем, пов’язаних із надзвичайним або воєнним станом, з якими звертаються вразливі групи населення, в тому числі через залучення інших суб’єктів, які працюють у територіальній громаді, на рівні району, області.
Після проведеної роботи всіх учасників координаційної групи було презентовано Соціальний паспорт громади, який можна переглянути у додатку.